Tijdens het Museum Weekeinde op zaterdag 5 en zondag 6 april 2014 zal ook het Omroep Zender Museum geopend zijn. Beide dagen kan het museum zonder afspraak van 10:30 tot 16:00 worden bezocht. Middels een tiental onderwerpen (onder andere gebouwen, masten, antennes, zenders, studio en de antieke radio collectie) is te zien wat er allemaal voor nodig is om een signaal via de aether bij u thuis te krijgen.

OMW14-Radios

Via een looproute kunt u rustig alles bekijken waarbij door museum medewerkers uitleg wordt gegeven bij de diverse zenders, antennes en andere onderdelen.

De open dagen zijn ook geschikt voor 'niet technische' mensen. Geïnteresseerden kunnen op toegankelijke wijze een indruk krijgen van wat er allemaal voor nodig is om signalen van de studio via de zenders op de radio- of televisie-ontvanger bij u thuis te krijgen.

OMW14-Buis  OMW14-MG

Net zoals op de normale openingsdagen is de toegang gratis. Het museum is gehuisvest in een voormalige atoomvrije bunker. Het adres is Biezendijk 5, 3412 KB Lopikerkapel. Voor navigatiesystemen is het aanbevolen adres Hogebiezendijk 35, 3401 RS IJsselstein. Dit is direct tegenover onze oprit. Alle details over de bezoekmogelijkheden tijdens het Museum Weekeinde 2014 kunt u in deze folder rustig nalezen. Graag tot ziens in ons museum !