Voor het eerst in haar bestaan is het Omroep Zender Museum tijdens de Open Museum dagen open geweest voor publiek. Normaalgesproken is het OZM alleen te bezoeken op afspraak maar op zaterdag 5 en zondag 6 april stond de stevige voordeur van de voormalige atoombunker waarin het museum is gehuisvest wijd open.

OM Parkeren             OM Ingang

Vooral op zaterdag gaf het mooie weer aanleiding voor veel bezoekers om al fietsend de omgeving te verkennen en even halt te houden bij het museum maar ook de parkeerplaats rond het gebouw Binnenlandse Omroep kende weer hoogtij momenten. Zo'n 175 bezoekers mochten wij op zaterdag welkom heten. Op de helaas druilerige zondag viel de interesse echter ook niet tegen met een 125 bezoekers.

OM Voet                  OM Hok

Was u ook één van de bezoekers en heeft u de smaak te pakken gekregen, reserveer dan hier uw uitgebreide rondleiding. Na een introductie met informatie en filmbeelden over het onstaan van de omroep in Nederland wordt volop stilgestaan bij de in het museum aanwezige techniek.