Ook dit jaar is het Omroep Zender Museum (tijdens de Museum Week) op zaterdag 18 en zondag 19 april 2015 geopend. Tussen 10:30 en 16:00 kunt u ons bezoeken, een afspraak maken is niet nodig en de toegang is gratis. Dit jaar ligt het accent op televisie, een paar fraaie exemplaren staan op u te wachten.

TV OD 2    TV OD 1

Behalve de televisie ontvangers is in het museum ook alles te vinden over (de historie van) omroepzenders voor radio en televisie, tientallen antieke radio-ontvangers, meetapparatuur, antennes en masten. Veel van de aanwezige apparatuur is werkend te zien en te horen. Dit alles is gehuisvest in een 'atoomvrije' bunker uit begin jaren '70, gebouwd tijdens het hoogtepunt van de koude oorlog in Nederland. De komende weken worden nog gebruikt om een flink aantal televisie toestellen werkend te kunnen tonen.

TV OD 3

Alle informatie over deze open dagen kunt u nalezen in onze flyer (pdf). Ons adres is Biezendijk 5, 3412KB Lopikerkapel. Voor navigatiesystemen is het aanbevolen adres Hogebiezendijk 35 , 3401 RS IJsselstein. Dit is direct tegenover onze oprit. Graag tot ziens in het Omroep Zender Museum.